Dag 1 - Van Dordrecht naar Appelscha - 200 km

7 januari 2018

Een korte start voor een lange reis. Naar Noorwegen dit keer. En, niet alleen, maar samen met mijn broer Henk. Die  woont in Appelscha, wat vanuit Dordrecht mooi op de route ligt. Het is daarmee  mijn eerste reisdoel.

Test - klaar voor vertrek

De motor is gepakt. Ik heb nu meer bagage dan bij de vorige tochten. Zo gaat een nieuw stoeltje mee, die is groter en hopelijk comfortabeler. En ik heb een PVC buis op de motor gebonden waarin een hengel is opgeborgen met het nodige kunstaas. Deze oude hobby heb ik uit de mottenballen gehaald. Ik zie het al helemaal voor me. Op een door iedereen verlaten plekje, met het tentje langs een rivier of meer, een mooie vis aan de haak slaan. Die vervolgens klaar stomen op een kampvuurtje om hem daarna, onder het genot van een sigaartje en drankje gedurende een lange, schemerige avond op te peuzelen. Met dat beeld in mijn hoofd leg ik op het gemak deze eerste 200 km af.

1. GP:
    7 januari 2018
    Zo zo, krijgen we in de familie wellicht een (wereld) beroemde motorreisblogger!
  2. Broer Henk:
    7 januari 2018
    Ben in ieder geval blij dat jij voor het eten zorg draagt is voor mij een hele gerusstelling.
  3. Gertjan Pap:
    7 januari 2018
    Het is slechts een tekstberichten Henk. Uiteindelijk dacht ik op jouw kosten bij driesterrenrestaurants te gaan eten😉